Blogger Backgrounds

Pages

Isnin, 14 Februari 2011

Macam-macam jadi...
   as-salam dan selamat sejahtera semua..(sape yg tersinggah dan terbacalah ye)...ok..dah lama tak post ape-ape kan...entahlah..dah terbukti kesahihannye saya bukan seorang yang meminati alam penulisan ini..maleh bukan main...
tapi hari ini saya nak cerite jugak pasal bende yang berlaku kat saya minggu lepas..dasyat gak bagi saya.

cecite..cecite..cecite...




                      



(bende lain nak tumpang dalam badan kawan saya)

ok..kejadian ni rase jadi dalam hari rabu..waktu tu saya tengah ulik-ulik,tepuk-tepuk,kacau-kacau hassan(budak ye) waktu nak tido,saya dengar budak menangis..saya tinjau.rupanya anak akak keje kat taska(taska sebelah tadika).
Dia menangis meronta-ronta tak nak tido kat tadika and tak nak masuk kelas KAFA.Saya pon konon-konon cikgu yang baik pon pujuk lah dia.

 Mira, jom  masuk tido kat sini..mak kat sebelah je..lepas kelas   baliklah   jumpa mak.mira nak pandai kan?

macam tu lah saya pujuk..tibe-tibe...

puk,tang..AKU KENE TEDANGLAH DENGAN BUDAK NI..SAKIT LAK TU..KUATNYE DIA...

terus saya amik keputusan(ayatttt) basuk porch depan...tak pelah..ramai cikgu lagi pujuk dia..(teringat rambut teacher marilyn yang dah senget sebelah kene tarik)..hehe..lepas basuh, aku pon masuk balik..budak tu still menangis,tapi aku pelik kenapa yang lain kelam kabut.dan sorang cikgu pon kate..

tulah mira,mira tak nak gi sekolah,mak dah sakit dah.mira tak le buat mak susah hati

aku ingat nak buat ayat je..aku pon nak kate camtu..tapi kenapa teacher tu menangis.kenapa semua kelam kabut..aku tertinggal keretapi lah sebab asyik sangat basuh lantai luar tu..aku pon pelik and pegilah taska sebelah..on the way,keluar kak nurul...seram lak aii..kak nurul kate camtu..aikk..ape kes..masuk je taska..hupe-hupenye..mak si mira dah terbaring gelak-gelak..suara dia kasar macam orang lain..ya ampun...aku tak penah tengok bende camni lah..nak kuarrrrrrrrrrrrrrr..tapi waktu tu kesian sebab teacher lain semua dah takut menggigil.tinggal aku ngan kak nurul aje..aku pon pegang tangan akak tu..adooiii,ngilu kot tangan aku lepas tu...macam ade bende nak masuk..habis sume ayat aku baca..yassin kat radio pon pasang.lepas tu aku kuar balik.kak nurul ajak aku ubatkan kak s tu..ustazah bagi arahan dari tepon..tapi aku awal-awal dah tolak sebab lemah semangat..tapi aku pegi tadika gak sebab aku nak tolong jaga baby ngan budak-budak sana..baby tak berhenti nangis..budak-budak yang aku pegang dah tunjuk sini sana..Ya ALLAH hanya tuhan yang  tahu..tapi aku kuatkan semangat..dalam bilik baby, ade sorang lagi kene..dia dah tak kenal diri dia..aku ajak dia baca 3 qul ikut..alhamdulillah dengan kuasa Allah..habis 3 qul, dia sedar balik dan tanye kenapa dia tak pakai tudung, badan basah-basah..rupe-rupenye dia tak ingat ape yang jadi sebelum ni..tapi nasib baik ok

dan akhirnya semua selamat..alhamdulillah..bagi aku ini semua kuasa Allah..dengan izin Allah, kerja kami petang tu jadi lebih mudah...dan mungkin Allah tahu sebab kami semua waktu tu hanya perempuan..jadi, Allah ringankan beban kami..alhamdulillah..kuasa Allah amat besar...subhanallah..



Tiada ulasan: