Blogger Backgrounds

Isnin, 10 Oktober 2011

KISAH ABAH SAYA

Assalamualaikum..
hari ni nak borak sikit pasal satu kisah..
nama kisahnye OMAR AWALUDIN DAN BAULU..
hehehe..

Dulu saya sering tertanye-tanye kenapa abah tak suke makan baulu...
kalau saya makan,sentuh pun dia tak de kadang2 kutuk..
"orang zaman batu je makan kuih baulu ni,"sambil pandang sini
Saya pon tertanye-tanye kenapa ye..

dan akhirnye barulah saya tahu cerita..
dulu waktu abah kecik-kecik,arwah nenek buat baulu dalam tempayan tu..alah zaman dulu2 kan..sume pena tengok kan..dan almaklumlah gune telur itik berapa hejam mengentak2 bende alah pemukul(aku tak tahu nak guna perkataan ape,mengentak2 kot)..
tetibe satu hari tu..abah pon jalan ke dapur..dan entah camne, abah terjatuh dalam tempayan tu...dan masuklah setengah badan abah dalam telur itik tu..
abah kate..
baunyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...
masyaallahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....
3 hari mandi pon bau hanyir teluq tak hilang...sampi muntah2 dalm 3 hari tu..ermmmmm..sama2lah bayangkan ye..
dan kesanye.






ABAH TAK MAKAN BAULU SAMPAI SEKARANG..UMUR ABAH PON DAH MASUK 60 TAHUN..




ERMMM..ITULAH PENYEBABNYE..HEHE..
OK TU JE NAK CAKAP MALAM NI..BY2 SUME....
ASSALAMUALAIKUM




BAULU CECAH KOPI..LAGI-LAGI KOPI MAK USU DEN BANCUH..SODAPPP

MACAM NILAH KOT TEMPAYAN TU

Tiada ulasan: