Blogger Backgrounds

Pages

Ahad, 26 Jun 2011

KENAPA DAN MENGAPA?????

tajuk ok tak?haha
kenapa dan mengapa ye..
sebenarnya tajuk khusus dia kenapa saya perlu berhenti kerja dan mengapa saya tak nak berhenti kerja.
kenapa saya perlu berhenti kerja?
1)sebab saya nak gain lebih banyak experience, sebabkan saya belajar sampai degree tak kan saya nak duduk tadika tu sampai bile2,sekurang-kurangnya saya kene pergi ke tempat lebih tinggi sikit.


2 ) sebab saya nak cari duit lebih. Buat pengetahuan semua gaji saya kat tadika adelah RM500, bile dipotong2 untuk semua bende penting seperti KWSP,tak tahulah tinggal berapa.


3)sebab saya nak pindah rumah, saya nak berdikari. tak perlulah saya jelaskan kenapa saya nak keluar dari rumah ni,hanya orang yang rapat yang tahu.tapi saya tak delah keluar terus.dalam seminggu,hujung minggu saya baliklah..orang kate kalau tinggal dekat,lama-lama bau busuk lah..(buat paham2 yolah)


Ok,tu sebab saya nak cari kerja lain dan bekerja di tempat lain..kalau dapat area shah alam and kl,best gak.sekarang ni mengapa saya berat hati nak berhenti kerja

1)sebab saya sayang tempat keje saya,saya sayang anak-anak 1 jasmine saya. Walaupon mereka nakal yang membuatkan sometimes kepala saya macam migrain,tapi saya tak dapat nafikan jauh dalam sanubari saya, saya sayangkan mereka semua. Apepun mereka budak dan perlu guide dari kite kan.

2) Sebab saya nak tengok mereka boleh membaca dan menulis dengan baek dari hasil tangan saya sendiri. Saya pernah dalam suatu masa naik give up ajar seorang budak ni,5 bulan still tak dapay baca sampai buku 2. Kadang-kadang naek bosan sudah. Tapi leps 5 bulan,tibe2 dia boleh baca dan kenal sukukata, perasaan saya macam susah nak cakap.terharu sangat,sedih dan gembira semua bersatu.

3) Sebab saya selesa dengan supervisor situ, teacher marilyn.Walaupon dia tegas,tapi dia tak lokek menurunkanilmu dan pengalaman dia kepada saya. Macam-macam dia ajar. Saya tahu kadang-kadang saya boleh buat dia rimas sebab dia sendiri banyak keje, tapi dia baek dan x penah nak marah-marah. Kene tegur memang bende biasa. Saya jugak budak baru blaja kan.so,banyak bende tak tahu. and saya terima semua tu.

4) Sebab makin lama saya makin sayang bos saya. Teacher noor. dulu lepas kene terjah buku rekod tak siap, saya  memang menggeletar ngan teacher noor.nampak kete teacher noor,saya dah cuak.tapi lepas sports day ni saya rasa hubungan ngan teacher noor makin rapat.bukan bermakna hormat saya sebagai pekerja hilang tapi saya rasa selesa ngan teacher noor. Dia seorang wanita yang baik,tahu menghargai,penyayang dan berwawasan tinggi demi negara. Bile dia bercakap,saya dapat rasa semangat dia. dan saya memang semakin sayangkan dia.

itulah sebabnye ye..sekian

Tiada ulasan: