Blogger Backgrounds

Pages

Isnin, 14 Mac 2011

Selamat Pengantin Baru kak Liza.(part 1)

Assalamualaikum semua...

Dah lama tak tulis kan..hari ni terasa nak tulis balik lah. Hari ni nak bercerita pasal majlis perkahwinan kak liza..Alah,kak liza yang comel-comel tu..anak pakndak kl. So, saya akan cerita peringkat demi peringkat.Bak kata omputih, flow by flow..(isnin dopan start speaking balik).

Jumaat (11.3.2011)

Kitorang keje, so tak de pegi umah pakndak.Keje seperti biasa, menghadap kanak-kanak kecik tu balik.

Sabtu (12.3.2011)



Sabtu ni, kitorang still blurr-blurr. Sebab kete ade 2, kete abah and kete bang muk. Aku ingat, aku and angah akan naik kete abah and pegi umah orang kawen kat shah alam dulu, tapi pagi tu lepas bincang lain pulak. Peninglah nak citer. Pendek citer, lastnya kami berlima naik kete bangmuk(dah macam iklan milo pek padat tu pulak). Abah bertolak dari umah pukul 11 pagi, aku ingat kitorang akan bertolak pukul 12, tapi dia(akulah) boleh buat lempeng lak lepas abah pegi..hehe..tengok hindustan bagai siaplah.tup tap tup tap, pukul 3 petang kitorang bertolak. Along dah berkali-kali call, tapi adik-adiknya masih tak gerak. Perjalanan ni paling lama aku rasa sebab mengambil masa 3 jam untuk sampai kl. Ish3, geleng kepala..mana taknya, lepas jemput ela, siap berhenti kat taman pulak makan mc donald, inilah kanak-kanak tanpa awasan ibu bapa..hehe..and tup tap tup tap,sampailah kl umah pankdak pukul 6 petang. Malam tu kak liza nikah, so, kitorg decide nak mandi kat masjid. Gerak keluar umah pakndak kul 7, siap pegi giant beli hadiah perantin dan hasilnya lepas tu, masing-masing cuak kalau tak sempat solat maghrib..nasib baik kerajaan Malaysia ni sediakan banyak masjid tepi jalan. Sampai masjid,disebabkan nak cepat, pintu kete bangmuk pon tak sempat tutup..hehe..and lepas solat maghrib, mandi,solat isyak, make up bagai..sampailah surau tempat kak liza nikah dalam pukul 9 kot..nasib baik sempat tengok kak liza nikah..alhamdulillah,sume selamat...

kami...

suhaila ke ni?
pengantin perempuan : Norazliza Mokhtar
pengantin perempuan berdebar-debar jugak
acara batal air sembahyang
ni saat-saat aku tunggu..touching lepas nikah tu..diorang katelah.
boleh tak bile turn aku nanti nak guna gelang kaki,baru nampak bergaya dan berkuasa
insan-insan kurus dalam family,yg lain yang ado
family pak usu..yang rapat dirapatkan lagi
<>
Suwella



2 ulasan:

enjoyurlife berkata...

sape kawen ni??
haaa..nisha bila pulak...:-))
ops, lupa lak bgtau, saya ada buat segment terbaru tuk blog saya, jom r join if lapang, tuk maklumat lanjut, lawati r blog saya ek...
http://enjoyurblogbaby.blogspot.com/

HUHu:-))

teacher anis berkata...

hehe..thanks radiah sudi comment.kawen kakak saudara ni.dah lama family tak buat kenduri kawen,tu yg excited lebih tu.kite?lambat lagi.calon pon x de.