Blogger Backgrounds

Pages

Isnin, 23 Mei 2011

Happy teacher's day....

Assalamualaikum kepada semua pembaca.berdirinya saya di sini..eh eh, terlebey pulak.

Ok, hari ni saya nak cerite pasa teacher's day lah. Dan saya rasa semua orang sedia  maklum bahawa kerja saya adalah sebagai kindergarten teacher sekarang. Penat memang penat, lelah memang lelah, tonsel yang dulu sembunyi pon dah keluar dan minta di operation sejak saya jadi guru tadika.hehe. Tapi apepun ini kerja saya,penat ke rendah ke gaji saya, ini keje saya dan saya sentiasa berusaha supaya menjadi guru yang berkualiti.

 Honestly waktu kak nurul ade keje sekali dulu aku memang bersemangat.entahlah,mesti sume kate mengong ke ape aku ni orang lain mempengaruhi semangat kerje, tapi bende ni betul. Mungkin persekitaran.waktu kak nurul ade,aku memang rapat dengan dia.sangat rapat..kalau ade ape-ape nak borak atau nak share,aku akan cari kak nurul. Bila kak nurul bagi resign letter dia depan aku,aku memang rase macam patah semangat sesangat. Aku tak dapat bayangkan lepas ni aku nak borak ngan sape. Kak nurul sangat-sangat baik dan cara kami sama dan lepas dia tak de,memang aku kurang berborak. Dan ayat paling sesuai kate persekitaran kerja akan menjadi BORING..huhu.
.
Tapi aku sedar semua tu ade hikmah dan aku juga perlu sedar tanggungjawab aku yang diberikan oleh bos aku dan amanat dari ibu bapa kanak-kanak yang ada dalam kelas aku. Aku perlu jadi guru yang berkualiti. Sekarang prinsip aku satu, selagi aku kerja kat situ,aku akan cuba yang terbaik dan kalau aku memang rasa aku tidak mampu galas tanggungjawab itu,aku akan akhiri tugas aku dengan baik,bukan main bla camtu je.notis ade 1 bulan kan.


Dan isnin lepas adelah hari teachers day, memang banyak hadiah dapat. Aku ingat bila aku ngajar 5 years tak kan dapat sebab budak-budak tu kecik lagi, tapi rupe-rupenye ade lah. 6 years pon ade bagi walaupon aku tak ngajar diorang. Kadang-kadang syahdu rase, kenapa lah diorang bagi aku?ape kedudukan aku kat hati diorang?diorang bagi saje-saje atau  diorang memang hargai aku. Yang lawaknya, budak yang nakal, yang hari-hari kene ketam tangan aku pon bagi hadiah..thanks sayang.

Apepun, kerjaya guru sangat mulia.Selepas aku masuk dalam bidang ini, baru aku tahu betapa susahnya guru-guru mendidik anak bangsa mereka. Juateru kepada guru yang begitu jujur, hati mereka memang baik. Mereka ibarat lilin yang menerangi hidup insan lain. Kalau tanye aku, akau belum 100% jiwa pendidik..hehe..
Thanks cikgu terutama guru-guru aku dari tadika sampai habis universiti..love u..

Puan aya yang sangat berdedikasi, kate-katenye banyak menyedarkan aku dalam kehidupan ini

Ini puan aya saya waktu kat UMT, entahlah dalam banyak-banyak lecturer, puan aya sangat istimewa. Kate-kate dia sangat bermakna, semangat dia, senyuman dia, keikhlasan dia sangat terasa. Paling tak boleh lupa waktu dia kata akan tinggalkan kami sebab nak sambung belajar. Sedih sangat. Tengok-tengok minngu depanya dia datang balik sebab dia kate tak sanggup biarkan kami, dia lebih sanggup impian dia seorang dikorabnkan daripa 100 impian di dalam kelas kami..Puan ni sangat istimewa. Moga Allah berikan kebahagian kepada beliau dunia akhirat bersama keluarga tercinta.

Jom tengok hadiah-hadiah aku lak.

frame dari syasya

pensel dari irfan aqil

present dari syazira

present dari dini akhtar

alah,lupe lak dari sape

dari imran lah yang ni

semuanya

ros dari iffah

bunga dari ahmad muhaimin

5 ulasan:

Nurul_Latif berkata...

nis..ko jgn tekezot lak..time end of the year..pon akn ade present nyer..caye lah..hehe..budak2 mmg tulus pemikiran dey ol...hehe..keep it up!

Nurul_Latif berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Nurul_Latif berkata...

alahai..terharu nye akak..namo akak di sobut2..patot la..den asik tersodak yo..hehe..anis..x mau sodih2..internet ado..kito beburak yo kek situ..

teacher anis berkata...

huhuhuhu..sodih-sodih..lagi-lagi macam-macam jadi ni

teacher anis berkata...

ye ke?baru rasa nak habis sebelum akhir tahun..poneklah kak